نتایج جستجو برای عبارت :

«فلله الحجة البالغة»

و در امالى شیخ به سند خود از مسعدة بن زیاد روایت
شده که گفت:
از امام صادق (علیه السلام) شنیدم که در پاسخ کسى که معناى جمله «فلله الحجة البالغة» را پرسید،
فرمود: خداى تعالى روز قیامت به یک یک بندگان خود مى فرماید: بنده من! بگو ببینم
در دنیا عالم بودى یا جاهل؟ اگر بگوید عالم بودم مى پرسد پس چرا به علم خود عمل
نکردى، و اگر بگوید جاهل بودم مى فرماید چرا علم نیاموختى تا بدان عمل کنى؟ با
همین حجت او را مجاب مى کند و حجت بالغه این است.
«تفسیر المیزان عل
و در امالى شیخ به سند خود از مسعدة بن زیاد روایت شده که گفت:
از امام صادق (علیه السلام) شنیدم که در پاسخ کسى که معناى جمله «فلله الحجة البالغة» را پرسید، فرمود: خداى تعالى روز قیامت به یک یک بندگان خود مى فرماید: بنده من! بگو ببینم در دنیا عالم بودى یا جاهل؟ اگر بگوید عالم بودم مى پرسد پس چرا به علم خود عمل نکردى، و اگر بگوید جاهل بودم مى فرماید چرا علم نیاموختى تا بدان عمل کنى؟ با همین حجت او را مجاب مى کند و حجت بالغه این است.
«تفسیر المیزان ع
و در امالى شیخ به سند خود از مسعدة بن زیاد روایت شده که گفت:
از امام صادق (علیه السلام) شنیدم که در پاسخ کسى که معناى جمله «فلله الحجة البالغة» را پرسید، فرمود: خداى تعالى روز قیامت به یک یک بندگان خود مى فرماید: بنده من! بگو ببینم در دنیا عالم بودى یا جاهل؟ اگر بگوید عالم بودم مى پرسد پس چرا به علم خود عمل نکردى، و اگر بگوید جاهل بودم مى فرماید چرا علم نیاموختى تا بدان عمل کنى؟ با همین حجت او را مجاب مى کند و حجت بالغه این است.
«تفسیر المیزان ع
بسم الله الرحمن الرحیم
دروس فی كتاب الحجة من أصول الكافی 


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
الحجة من الكافی 1

2
الحجة من الكافی 2

3
الحجة من الكافی 3

4
الحجة من الكافی 4

5
الحجة من الكافی 5

6
الحجة من الكافی 6

7
الحجة من الكافی 7

8
الحجة من الكافی 8

9
الحجة من الكافی 9

10
الحجة من الكافی 10

11
الحجة من الكافی 11

12
الحجة من الكافی 12

13
الحجة من الكافی 13

14
الحجة من الكافی 14

15
الحجة من الكافی 15

16
الحجة من الكافی 16

17
الحجة من الكافی 17
در منطق قرآن، عزت واقعی و کامل متعلق به خداوند و متعلق به هر کسی است که در جبهه‌ی خدائی قرار میگیرد. در مصاف بین حق و باطل، بین جبهه‌ی خدا و جبهه‌ی شیطان، عزت متعلق به کسانی است که در جبهه‌ی خدائی قرار میگیرند. این، منطق قرآن است. در سوره‌ی فاطر میفرماید: «من کان یرید العزّة فللّه العزّة جمیعا».(۱) در سوره‌ی منافقون میفرماید: «و للّه العزّة و لرسوله و للمؤمنین و لیکنّ المنافقین لایعلمون»؛(۲) عزت متعلق به خداست، عزت متعلق به پیامبر و به مؤم
علی بن محمد بن أحمد مکی مالکی در کتاب الفصول المهمة فی معرفة الائمة ، دار الحدیث ،می گوید:
(ولد أبو القاسم محمّد ابن الحجّة ابن الحسن الخالص بسرّ من رأى لیلة النصف من شعبان سنة خمس وخمسین ومائتین للهجرة) ج2 ص1102
 
ادامه مطلب
#حدیث_مهدوی 
کلام امام زمان(عج)
ان الله تعالی هو الذی خلق الأجسام وقسّم الأرزاق لأنه لیس بجسم ولا حالٍ فی جسم لیس کمثله شیء وهو السمیع العلیم
ای شیعه ما تنها خداوند متعال است که اجسام را خلق و روزى‌ها را تقسیم کرده است؛ زیرا او جسم یا حلول کننده در جسم نیست. چیزى همانند او نیست. او شنوا و داناست.
منابع:الغیبة (للطوسی)/ کتاب الغیبة للحجة / النص / 294 / 4 - فصل بعض معجزات الإمام المهدی ع و ما ظهر من جهته ع من التوقیعات على یدی سفرائهالإحتجاج على أهل ال
#حدیث_مهدوی
امام حسن عسگری(ع)

«امام حسن عسکری علیه‌السلام در شب نیمه ی شعبان به عمه ی گرامی اش «حکیمه» فرمود:«ان الله سیظهر فی هذه اللیلة الحجة، و هو حجته فی ارضه».«خداوند همین امشب حجت خود را پدید خواهد آورد، او حجت خدا در روی زمین است».
اثباة الهدی/ ج3/ ص483
#حدیث_مهدوی 
کلام امام زمان(عج)
وأما وجهُ الانتفاع بی فی غیبتی فکالانتفاع بالشمس إذا غیبها عن الأبصار السحاب وإنی لاَمانٌ لأهل الأرض کما أن النجومَ أمانٌ لأهل السماء
ای شیعه ما نفع بردن از من در زمان غیبتم مانند نفع بردن از خورشید هنگام پنهان شدنش در پشت ابرهاست و همانا من ایمنی بخش اهل زمین هستم، همچنان که ستارگان ایمنی بخش اهل آسمانند.
منابع:الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسی) / ج 2 / 471 / احتجاج الحجة القائم المنتظر المهدی صاحب الزمان صلوات ا
دعای فرج – عکس نوشته های دعای الهی عظم البلاء – دانلود صوت فرهمند و مهدی صدقی
دعای فرج ، دعایی است که با عبارت « إلهی عَظُمَ البَلاء » آغاز می‌شود . این دعا برای اولین بار در کتاب کنوز النجاح شیخ طبرسی آمده و آثاری چون وسائل الشیعه ( اثر شیخ حر عاملی ) و جمال الاسبوع ( اثر سید بن طاووس ) نیز آن را نقل کرده‌اند . گفته‌ شده دعای فرج را امام زمان به محمد بن احمد بن ابی‌لیث تعلیم داد که از ترس کشته‌شدن به کاظمین پناهنده شده بود. او با خواندن این دعا
دعای فرج – عکس نوشته های دعای الهی عظم البلاء – دانلود صوت فرهمند و مهدی صدقی
دعای فرج ، دعایی است که با عبارت « إلهی عَظُمَ البَلاء » آغاز می‌شود . این دعا برای اولین بار در کتاب کنوز النجاح شیخ طبرسی آمده و آثاری چون وسائل الشیعه ( اثر شیخ حر عاملی ) و جمال الاسبوع ( اثر سید بن طاووس ) نیز آن را نقل کرده‌اند . گفته‌ شده دعای فرج را امام زمان به محمد بن احمد بن ابی‌لیث تعلیم داد که از ترس کشته‌شدن به کاظمین پناهنده شده بود. او با خواندن این دعا
اعتراف ابن حجر مکی به تولد و قائم بودن امام زمان علیه السلام
 
ابن حجر مکی از علمای بزرگ اهل سنت عمری و از دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام در کتابی که بر ضد شیعیان نوشته است می‌نویسد:
ولم یخلف غیر ولده أبی القاسم محمد الحجة ، وعمره عند وفاة أبیه خمس سنین ، لکن أتاه الله فیها الحکمة ، ویسمى القائم المنتظر .
امام حسن عسکرى (علیه السلام) فرزندى غیر از ابو القاسم م ح م د حجت نداشته است که عمر آن حضرت در زمان وفات پدرش پنج سال بوده است ولى خداوند به
مهدیا...سر عاشق شدنم؛
لطف طبیبانه ی توست...                     ور نه عشق تو کجا ؛
                                       این دل بیمار کجا...
                                       
کاش در نافله ات؛
                نام مرا هم ببری...                              که دعای تو کجا؛
                                              عبد گنهکارکجا...
                                                           اللهم عجل لولیکالفرج 
#حدیث_مهدوی
احادیث عن الامام المهدی(عجله الله تعالی فرجه الشریف)
أکثروا الدعاء بتعجیل الفَرج فإنَّ ذلک فرجُکُم
ای شیعه ما 
براى تعجیل فَرَج زیاد دعا کنید، زیرا همین دعا کردن، فَرَج و گشایش شماست.
منابع:الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسی) / ج 2 / 471 / احتجاج الحجة القائم المنتظر المهدی صاحب الزمان صلوات الله علیه و على آبائه الطاهرین ..... ص : 461الوافی / ج 2 / 425 / بیان ..... ص : 419بحار الأنوار (ط - بیروت) / ج 52 / 92 / باب 20 علة الغیبة و کیفیة انتفاع الناس به فی غی
#حدیث_مهدوی 
کلام امام زمان(عج)
أبَی الله عزّ وجلّ للحقِ إلاّ تماماً وللباطل إلاّ زُهوقاً وهو شاهدٌ علی بما أذکُره
ای شیعه ما خداوند مقدّر فرموده است که حق به مرحله‌ی نهایى و کمال خود برسد و باطل از بین برود، و او بر آنچه بیان نمودم گواه است.
منابع:الغیبة (للطوسی)/ کتاب الغیبة للحجة / النص / 287 / 4 - فصل بعض معجزات الإمام المهدی ع و ما ظهر من جهته ع من التوقیعات على یدی سفرائهالإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسی) / ج 2 / 468 / احتجاج الحجة القائم المنتظر ا
مناظره هشام بن حکم با عمرو بن عبید (ابامروان)
 
در کتاب کافى  در کتاب الحجة مرحوم کلینى از على بن ابراهیم از پدرش‏ از حسن بن ابراهیم از یونس بن یعقوب روایت مى‏کند که:
 
در نزد حضرت امام جعفر صادق علیه السلام جماعتى از اصحاب بودند که از آنجمله حمران بن أعین و محمّد بن نعمان و هشام بن سالم و طیّار و جماعتى که در میان آنان جوانى برومند بنام هِشام بن حَکَم بود.
 
حضرت به هشام بن حکم فرمودند اى هشام! آیا خبر مى‏ دهى به ما از آن مناظره و مکالمه‏ اى که
#حدیث_مهدوی
کلام امام زمان
ولولا ما عندنا من محبّة صلاحکم ورحمتکم والإشفاق علیکم لکنّا عن مخاطبتکم فی شغل
ای شیعه ما 
و اگر محبت به شما نداشتیم و صلاح شما را نمی‌دیدیم، و بخاطر ترحم و شفقت بر شما نبود، گفتگوى با شما را ترک می‌گفتیم.
منابع:الغیبة (للطوسی)/ کتاب الغیبة للحجة / النص / 286 / 4 - فصل بعض معجزات الإمام المهدی ع و ما ظهر من جهته ع من التوقیعات على یدی سفرائهالإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسی) / ج 2 / 467 / احتجاج الحجة القائم المنتظر المهدی صاح
          بحق علی المرتقضی و الائمه الهدی و بحق اللوح والقم اللهم احفظ من شر والد و ولد
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
1= برای زیاد شدن حافظه بگو: سبحان من لا یعتدی علی اهل مملکته سبحان من لا یاخذ اهل
الارض بالوان العذاب سبحان الرئوف الرحیم اللهم اجعل لی فی قلبی نورا وبصرا فهما وعلما انک علی
کل شی قدیر
 
2= در سجد ه صدبار بگو شکرا و صدبار بگو: عفوا و یا حداقل سی بار بگو شکر الله
 
3= جهت عاقبت به خیری: رضیت بالله ربا و بمحمد صلی الله علیه و آله نبیا و با
#دوستان عزیزی که نماز و روزه و ختم قرآن قضای اموات(ره) برگردنشان میباشد می توانند با مراجعه به منوهای بالای صفحه وبلاگ وارد گزینه نماز و روزه استیجاری شوند واین دین بزرگ را از خود ساقط کنند..  /\   /\
 
 
#حدیث_مهدوی#نرم_افزار_جامع_مهدویت
کلام امام زمان
ان الله معنا ولا فاقة لنا إلی غیره والحق معنا فلا یوحشنا من قعد عنّا فنحن صنائع ربّنا والخلق بعد صنائعنا
ای شیعه ما خداوند با ماست، و به جز ذات پروردگار به چیزى نیاز نداریم، و حق با ماست. اگر کسانى
#حدیث_مهدوی
کلام امام زمان(عج)
سیأتی إلی شیعتی من یدّعی المشاهدة. ألا فمن ادعی المشاهدة قبلَ خروج السُّفیانی والصیحة فهو کذابٌ مُفترٍ، ولا قوّةَ إلا بالله العلی العظیم
ای شیعه ما 
به زودى کسانى نزد شما می آیند و ادعاى مشاهده کنند، آگاه باشید هر کس قبل از خروج سفیانى و شنیدن صیحه‌ی آسمانى، ادعاى مشاهده‌ی مرا کند دروغگو و افترا زننده است و نیرویى جز به (برای) خداى بزرگ نیست.
منابع:الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسی) / ج 2 / 478 / احتجاج الحجة القائم
ثواب زیارت حضرت عبد العظیم حسنی علیه السلام
شیخ صدوق و ابن قولویه قمی رضوان الله علیهما از محمد بن یحیی عطار رضوان الله علیه (که یکی از اهالی ری است) روایت کرده‌اند که امام هادی علیه السلام فرمودند:
أما إنّک لَوزُرتَ قَبرَ عَبدِ العَظیمِ عِندَکُم کُنتَ کَمَن زارَ الحُسَینَ بنَ عَلِیٍّ علیه السّلام.
بدان که اگر قبر عبد العظیم را در شهر خودتان زیارت کنی، مانند کسی هستی که حسین بن علی علیه السلام را زیارت کرده باشد.
ثواب الاعمال، تالیف شیخ صد
#حدیث_مهدوی
کلام امام زمان(عج)
کلما غاب علَم بَدا علَم وإذا أفل نجم طلع نجم
ای شیعه ما 
هرگاه عَلَم و نشانه‌اى پنهان شود، عَلَم دیگرى آشکار گردد، و هر زمان که ستاره‌اى افول کند، ستاره‌اى دیگر طلوع نماید.
منابع:کمال الدین و تمام النعمة / ج 2 / 487 / 45 باب ذکر التوقیعات الواردة عن القائم ع ..... ص : 482الغیبة (للطوسی)/ کتاب الغیبة للحجة / النص / 286 / 4 - فصل بعض معجزات الإمام المهدی ع و ما ظهر من جهته ع من التوقیعات على یدی سفرائهالإحتجاج على أهل اللجاج (للط
فضائل امام کاظم علیه السلام در کلام احمد بن یوسف قرمانی
احمد بن یوسف قرمانی از علما و مورخین اهل تسنن پیرامون آن حضرت می‌نویسد:
هو الامام الکبیر القدر، الأوحد، الحجة، الساهر لیله قائما، القاطع نهاره صائما، المسمی لفرط حلمه وتجاوزه عن المعتدین کاظما. هوالمعروف عند أهل العراق بباب الحوائج، لأنه ما خاب المتوسل به فی قضاء حجاة قط.
او امامی بلند مرتبه و یگانه و حجت بود. در شب‌ها در حال عبادت و در روزها روزه‌دار بود. به خاطر کثرت بردباری و گذشت
#حدیث_مهدوی 
کلام امام زمان(عج)
وأما الحوادث الواقعة فأرجعوا فیها إلی رواة حدیثنا، فإنّهم حُجتی علیکم وأنا حجةُ الله علیهم
 
ای شیعه ما اما وقایعی که رخ خواهد داد و مسائل مستحدثه، پس در مورد آنها به راویان احادیث ما رجوع کنید که آنان حجت من بر شما و من حجت خداوند بر آنان هستم.
 
 
منابع:الغیبة (للطوسی)/ کتاب الغیبة للحجة / النص / 291 / 4 - فصل بعض معجزات الإمام المهدی ع و ما ظهر من جهته ع من التوقیعات على یدی سفرائهالإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسی) /
#حدیث_مهدوی 
کلام امام زمان(عج)
فلا ظهور إلاّ بعد إذن الله تعالی ذکره وذلک بعد طول الأمد وقسوة القلوب وامتلاء الأرض جور
 
ای شیعه ما اکنون زمان غیبت کامل فرا رسیده است، دیگر تا آن روزی که خدای تبارک و تعالی بخواهد، ظهوری نخواهد بود، و آن پس از مدت درازی خواهد بود که دل‌ها را سختی و قساوت فرا گیرد و زمین از ستم و بیداد پر گردد.
 
منابع:توقیع امام زمان به علی بن محمد سمریالغیبة (للطوسی)/ کتاب الغیبة للحجة / النص / 395 / ذکر أمر أبی الحسن علی بن محمد ا
سلام؛ توصیه‌های قبلی رو اینجا بخونین.
۴- حتی المقدور بر سفره ى خانه خود افطار کنید؛ حتی در مساجد افطار نکنید.
بگذارید برکت افطار و دعای مستجاب لحظه ی افطار به خانواده و خانه ى شما تعلق گیرد.
در ضمن، هنگام افطار دِلال کنید!
دِلال چیست؟
در اول دعای افتتاح عرض می کنیم: «مدلاً علیک»
"دِلال یعنى ناز کردن"
هنگام افطار برای خدا ناز کنید! چون براش روزه ‌گرفتید وحضرتش خوان کرم گسترده؛ لقمه ى اول را نزدیک دهان ببرید، اما نخورید! دعا کنید؛ یعنی به خدا عر
هیجده روز از ذی الحجة میگذرد.
 
قافله ای می آید: راهش حق, بارش ایمان و مقصدش الله.
 
موجی از انسانها در دریای غدیر در تلاطم است.قافله سالاری چون محمد(ص) پیشاپیش,افق اسلام هنوز چشم انتظار طلوع خورشیدیست که با دمیدن  آن بر طومار دین, مهر"اکمال"خواهد خورد.
 
محمد(ص) پس از زیارت خانه توحید ,با کاروانیان از حج برگشته, با چهره ای مطمئن, با دستانی پربار از فیض دیدار ,با  ره توشه ای  از  طاعت و توفیق زیارت بیت الله الحرام, پیشوای این قافله نورانیست.
 
  می آ
#حدیث_مهدوی
احادیث عن الامام المهدی(عجله الله تعالی فرجه الشریف)
وأما وجهُ الانتفاع بی فی غیبتی فکالانتفاع بالشمس إذا غیبها عن الأبصار السحاب وإنی لاَمانٌ لأهل الأرض کما أن النجومَ أمانٌ لأهل السماء
ای شیعه ما 
نفع بردن از من در زمان غیبتم مانند نفع بردن از خورشید هنگام پنهان شدنش در پشت ابرهاست و همانا من ایمنی بخش اهل زمین هستم، همچنان که ستارگان ایمنی بخش اهل آسمانند.
منابع:الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسی) / ج 2 / 471 / احتجاج الحجة القائم
بسم الله الرحمن الرحیم
امروز شنبه، اول ماه ذی الحجة سال 1398 ه.ش و اولین یوم از ایام الله و لیال عشر لیالی پایانی اربعین کلیمی، حسب الامر والیان امر و هادیان طریق هدایت، ازین پس کلا مطالب وبلاگ حول و حوش تجلی جدیدی مرقوم خواهند شد.
بنا دارم إن شاء الله ب مدد حق سبحانه و تعالی، تفسیری ب شیوه و سبک جدید از آیات کریمه ی قرآن ارائه دهم ک حس می کنم نتیجه ی یکسری القائات سبوحی است ک در طریق عشق موهبت فرموده اند.
حقیر این تفسیر را ( ک کاشف النور نام نهاده
#دوستان عزیزی که نماز و روزه و ختم قرآن قضای اموات(ره) برگردنشان میباشد می توانند با مراجعه به منوهای بالای صفحه وبلاگ وارد گزینه نماز و روزه استیجاری شوند واین دین بزرگ را از خود ساقط کنند..  /\   /\
 
 
#حدیث_مهدوی 
کلام امام زمان(عج)
فاتقوا الله وسلّموا لنا وردوا الأمر إلینا فعلینا الاصدار کما کان منّا الإیراد ولا تحاولوا کشف ما غطی عنکم وَ لا تَمیلوا عَنِ الْیمِینِ وَ تَعْدِلوا إِلَى الْیسَار واجعلوا قصدکم إلینا بالمودة علی السنة الواضحة
ا
#دوستان عزیزی که نماز و روزه و ختم قرآن قضای اموات(ره) برگردنشان میباشد می توانند با مراجعه به منوهای بالای صفحه وبلاگ وارد گزینه نماز و روزه استیجاری شوند واین دین بزرگ را از خود ساقط کنند..  /\   /\
 
 
 
#حدیث_مهدوی 
کلام امام زمان(عج)
فاتقوا الله وسلّموا لنا وردوا الأمر إلینا فعلینا الاصدار کما کان منّا الإیراد ولا تحاولوا کشف ما غطی عنکم وَ لا تَمیلوا عَنِ الْیمِینِ وَ تَعْدِلوا إِلَى الْیسَار واجعلوا قصدکم إلینا بالمودة علی السنة الواضحة
پرهیز از پیروی کورکورانه از اشخاص در کلام امام صادق علیه السلام
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
١- حدثنی محمد بن علی ماجیلویه ـ رضی الله عنه ـ عن عمه ، عن محمد بن علی الكوفی ، عن حسین بن أیوب بن أبی عقیلة الصیرفی ، عن كرام الخثعمی ، عن أبی حمزة الثمالی قال : قال أبو عبد الله علیه‌السلام : إیاك والرئاسة ، وإیاك أن تطأ أعقاب الرجال. فقلت : جعلت فداك أما الرئاسة فقد عرفتها ، وأما أن أطأ أعقاب الرجال فما ثلثا ما فی یدی إلا مما وطأت أعقاب الر
١٣/١٣. عَلِیُّ‌ بْنُ‌ مُحَمَّدٍ، عَنْ‌ سَهْلِ‌ بْنِ‌ زِیَادٍ، رَفَعَهُ‌، قَالَ‌:
قَالَ‌ أَمِیرُ المُؤْمِنِینَ‌ عَلَیْهِ‌السَّلاَمُ‌: «العَقْلُ‌ غِطَاءٌ سَتِیرٌ (۱)، وَ الْفَضْلُ‌ جَمَالٌ‌ (۲) ظَاهِرٌ، فَاسْتُرْ خَلَلَ‌ خُلُقِکَ‌ (۳) بِفَضْلِکَ‌، وَ قَاتِلْ‌ هَوَاکَ‌ بِعَقْلِکَ‌، تَسْلَمْ‌ لَکَ‌ الْمَوَدَّةُ‌، وَ تَظْهَرْ لَکَ‌ الْمَحَبَّةُ‌ (۴)»(۵).
 
ترجمه:
١٣/١٣. على بن محمد روایت کرده است از سهل بن زیاد که آن را مرفوع
امامت معصومین علیهم السلام و غیبت امام زمان علیه السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
الفضل بن شاذان فی كتاب إثبات الرجعة : عن فضالة بن أیوب ، عن أبان بن عثمان ، عن محمد بن مسلم قال : قال أبو جعفر ؟ ، قال رسول الله له العلی بن أبی طالب علیهما السلام : یا علی أنا أولى بالمؤمنین من أنفسهم، ثم أنت یا علی أولى بالمؤمنین من أنفسهم ، ثم الحسن، ثم الحسین ، ثم علی بن الحسین ، ثم محمد بن علی ، ثم جعفر بن محمد ، ثم موسی بن جعفر ، ثم علی بن موسى، ثم محمد
 
حوّل حالَنا بظُهور الحجّة⁦
 
پ.ن:
یه بخشی از خطبه‌ی ۱۶۶ نهج البلاغه هست که خیلی وقت هست بهش فکر می‌کنم و اصلا نمی‌فهمم
شما ببینید اگه چیزی سر در میارید، یا جایی خوندید، بهم بگید واقعا ممنون میشم(من ابن خطبه و حدیث رو به دوستام به عنوان عیدی, فرستادم, شما هم به چشم عیدی نگاه کنید):
«...کقَیْضِ بَیْضٍ فِی أَدَاحٍ یَکونُ کسْرُهَا وِزْراً وَ یُخْرِجُ حِضَانُهَا شَرّاً...
 
...همانند تخم افعى در لانه پرندگان نباشید که شکستن آن گناه و نگهداشتن آن
إن علامة السفهاء السطحیّین على مرّ التاریخ، هو الجمود وعدم قابلیّتهم فی تشخیص الأهم عن المهم وعصیانهم على تغییر التكلیف. فإنهم یحترمون ظاهر القرآن مطلقا، ولو دعا إلى الحكمیة فی صفّین. ویحترمون دم المسلم مطلقا، ولو خرج على أمیر المؤمنین(ع). ومناسك الحج عندهم خط أحمر مطلقا، ولو كان الحسین(ع) مغادرا مكّة. والصلح مع العدوّ عندهم ذنب لا یُغفَر مطلقا، ولو كان الإمام الحسن(ع) قد اتخذ هذا القرار. لا یعقلون أن تارة یجب الصراخ وتارة یجب السكوت، وتار
توصیه هایی از بزرگان اهل معرفت در مورد رعایت آداب روزه داری :
۱- حتماً دقایقی از ساعات رازآمیز روزه داری خود را به برترین عبادت اختصاص دهید و آن هم چیزی نیست جز «تفکر»! با خود و خدای خود خلوت ‌کنید.
خصوصاً به نوع رابطه حضرت حق با خودتان بیندیشد؛ امید است ابوابی از معرفت به روی تان باز شود.
۲- یکی از مهم ترین حالت های بندگی خصوصاً در رمضان المبارک، حالتی است که توصیه ى مؤکد نبی مکرم است و آن «سجده طولانی» است.
فقط خدا و اولیاء الهی می دانند هنگام
علیّ بن محمّد، عن محمّد بن إسماعیل العلویّ قال: حبس أبو محمّد عند علیّ بن نارمش و هو أنصب النّاس و أشدّهم علی آل أبی طالب و قیل له: افعل به و افعل، فما أقام عنده إلاّ یوما حتّی وضع خدّیه له و کان لا یرفع بصره إلیه إجلالا و إعظاما، فخرج من عنده و هو أحسن النّاس بصیرة و أحسنهم فیه قولا.
الکافی، کتاب الحجة، أبواب التاریخ، باب مولد أبی محمد الحسن بن علیّ علیهما السلام، ح 8
 
محمّد بن اسماعیل علوی گفت: حضرت عسکری [علیه السّلام]نزد علی بن نارمش که ناص
السلام علیک یااباعبدالله 
 
توصیه هایی عجیب از مرحوم آیت الله کشمیرى:
۱- حتماً دقایقی از ساعات رازآمیز روزه داری خود را به برترین عبادت اختصاص دهید و آن هم چیزی نیست جز «تفکر»! با خود و خدای خود خلوت ‌کنید.
خصوصاً به نوع رابطه حضرت حق با خودتان بیندیشد؛ امید است ابوابی از معرفت به روی تان باز شود.
۲- یکی از مهم ترین حالت های بندگی خصوصاً در رمضان المبارک، حالتی است که توصیه ى مؤکد نبی مکرم است و آن «سجده طولانی» است.
فقط خدا و اولیاء الهی می دان
محمّد بن یحیى عن أحمد بن محمّد و علیّ‌ بن محمّد عن سهل بن زیاد جمیعا عن ابن محبوب عن أبی حمزة عن أبی جعفر علیه السّلام قال: لمّا قبض أمیر المؤمنین علیه السّلام قام الحسن بن علیّ‌ علیه السّلام فی مسجد الکوفة فحمد اللّه-و أثنى علیه و صلّى على النّبیّ‌ صلّى اللّه علیه و آله. ثمّ‌ قال أیّها النّاس-إنّه قد قبض فی هذه اللّیلة-رجل ما سبقه الأوّلون-و لا یدرکه الآخرون-إنّه کان لصاحب رایة رسول اللّه صلّى اللّه علیه و آله-عن یمینه جبرئیل و عن یساره می
✅ دستورالعمل تشرف به ماه مبارک رمضان از مرحوم آیت الله سید عبدالکریم کشمیرى:
آغاز ماه رمضان حتماً نیت کنید فقط براى الله روزه بگیرید، فقط اللهآداب روزه داری را تا آنجا که نشاط دارید، انجام دهید:"کمیت گرا نباشید، کیفیت جو باشید"دنبال ختم آیات و ادعیه نباشید، بلکه درپی هضم آنها باشید.کشتی رؤیایی رمضان سوار بر امواج دریای «اشک» به ساحل نجات می‌رسداز خدای سبحان در این ماه خصوصاً اسحار سحرآمیز آن اشک و گریه درخواست کنید.البته شرط سحرخیزی و اشک
بنام خدا
سلام علیکم؛توصیه هایی کاربردی و عجیب از مرحوم آیت الله کشمیرى (١)۱- حتماً دقایقی از ساعات رازآمیز روزه داری خود را به برترین عبادت اختصاص دهید و آن هم چیزی نیست جز «تفکر»! با خود و خدای خود خلوت ‌کنید.خصوصاً به نوع رابطه حضرت حق با خودتان بیندیشد؛ امید است ابوابی از معرفت به روی تان باز شود.۲- یکی از مهم ترین حالت های بندگی خصوصاً در رمضان المبارک، حالتی است که توصیه ى مؤکد نبی مکرم است و آن «سجده طولانی» است.فقط خدا و اولیاء الهی می د
ثواب زیارت امام حسین علیه السلام با پای پیاده
ابن قولویه قمی رضوان الله علیه در کتاب شریف کامل الزیارات بابی برای زیارت امام حسین با پای پیاده می‌آورد، و در آن روایتی آورده که:
۶- حَدَّثَنِی أَبِی (رحمه الله) عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ الْحَسَنِ بْنِ أَبَانٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أُورَمَةَ عَمَّنْ حَدَّثَهُ عَنْ عَلِیِّ بْنِ مَیْمُونٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ، قَالَ: یَا عَلِیُّ! زُرِ الْحُسَیْنَ وَ لَا تَدَعْهُ. قَالَ: قُلْتُ مَا لِمَنْ أَ
سه داستان کوتاه و زیبا از امام جواد(ع)

           
شفا یافتن محمد بن میمون : محمد بن میمون می گوید: من با حضرت رضا علیه السلام در مکه بودم، پیش از آن که حضرت به خراسان عزیمت کند، عرض کردم قصد مدینه در سر دارم.
حضرت نامه ای نوشت تا من به فرزندش برسانم و در آن زمان من نابینا بودم.وقتی به مدینه رسیدم، خدمت ابی جعفر علیه السلام رفته و نامه را به ایشان تحویل دادم. آنگاه به من رو کرده و فرمود: یا محمد! حال دیدگان تو چگونه است؟عرض کردم: یابن رسول الله! ه
عن أبی عبد الله علیه السلام قال: خرج الحسن بن علی علیهما السلام إلى مکة سنة ماشیا، فورمت قدماه، فقال له بعض موالیه: لو رکبت لسکن عنک هذا الورم، فقال کلا إذا أتینا هذا المنزل فإنه یستقبلک أسود ومعه دهن فاشتر منه ولا تماکسه، فقال له: بابی أنت وأمی ما قدمنا منزلا فیه أحد یبیع هذا الدواء فقال له: بلى إنه أمامک دون المنزل فسارا میلا فإذا هو بالأسود، فقال الحسن علیه السلام لمولاه: دونک الرجل، فخذ منه الدهن وأعطه الثمن، فقال الأسود: یا غلام لمن أردت
 
محمد محسن طهرانی در سخنرانی مورخ 28 ذی الحجة 1432 در جلسه بیست و هشتم مبانی سیر و سلوک که در قم برای مخدّرات (=بانوان) برگزار شده است، ادّعا می‌کند کتاب‌های پدرش مقدّمه ظهور حضرت مهدی (عج) است و با احاطه بر احوال همه انسان‌ها نوشته شده است! [البته با این حساب معلوم نیست چرا این کتاب‌ها فقط به زبان فارسی و عربی است!] 
 
متن سخنرانی او چنین است:
"ایشان می‌فرمودند –مرحوم آقا-: «من این کتاب‌ها و این مطالب را برای فلان زن نصرانی و مسیحی در آن طرف دنی
به اعتراف احمد بن حنبل اگر علمای اهل تسنن خیانت نمی‌كردند و همه روایات را نقل می‌كردند، تمام مردم شیعه می‌شدند!!!
۵۵۶۹ـ حدثنی محمد بن عبد الله قال حدثنا أبو داود عن شعبه قال لقد حدثنا الحكم عن عبد الرحمن بن أبی لیلی عن علی بشیء لو حدثتكم لرقصتم والله لا تسمونه منی أبدا
۵۵۷۰ـ وحدثنا به محمود بن غیلان مثله وقال لترفضتم.
قال أبو عبد الرحمن وهو أشبه
احمد بن حنبل (از ائمه اربعه اهل تسنن) می‌گوید: ابو داود از شعبه بن حجاج نقل می‌كند كه: من روایاتی
                      اللهم احفظ صاحب هذالدعا من شر جمیع المحنة و الداءد
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
7= دعا دیدن امام زمان(ع) : یا اسمع السامعین یا ابصر الناظرین یا اسرع الحاسبین یا احکم
 الحاکمین یا خالق المخلوقین یا رازق المرزوقین یا ناصر المنصورین یا ارحم الراحمین یا دلیل المتحیرین
یا غیاث السمتغیثین یا مالک یوم الدین ایاک نعبد و ایاک نستعین یا صریخ المکروبین یا مجیب دعوة 
المضطرین انت الله رب العالیمن انت الله لا اله الا انت الملک الحق
#حدیث_مهدوی 
امام رضا(ع)
«دعبل خزاعی، هنگامی که به خدمت امام رضا علیه‌السلام رسید و قصیده ی معروفش: «مدارس آیات خلت من تلاوة» را خواند، تا به این بیت رسید:خروج امام لا محالة خارج  یقوم علی اسم الله و البرکات یمیز فینا کل حق و باطل  و یجزی علی النعماء و النقمات - ظهور امامی که به ناگزیر خروج خواهد کرد، به نام خدا قیام می کند و برکت‌های حق تعالی را به همراه می آورد.- در میان ما حق را از باطل جدا می سازد. و در برابر نیکی ها و زشتی ها پاداش و کیفر دهد.
           اللهم احفظ صاحب هذالدعا من شر حاسد ااذا حسد و من شر النفاثات فی العقد 
 
بسم الله الرحمن الرحیم
1= جهت تعجیل درظهور حضرت مهدی (ع) : الهی عظم البلاء و برح الخفاء و انکشف الغطاء و انقطع
الرجاء و ضاقت الارض و منعت السماء و انت المستعان و الیک المشتکی و علیک المعول فی الشدة و
الرخاء  اللهم صل علی محمدو آل محمد اولی الامر الذین فرضت علینا طاعتهم و عرفتنا بذلک منزلتهم
ففرج عنا بحقهم فرجا عاجلا قریبا کلمح البصر او هو اقرب یا محمد یا علی یا
نزول آیه اکمال بعد از قضیه غدیرخم و بیعت عمر با امیر المومنین علیه السلام (به روایت اهل سنت)
 
خداوند در آیه سوم سوره مائده می‌فرماید: «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتی‏ وَرَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دینا.» (امروز، دین شما را کامل کردم و نعمت خود را بر شما تمام نمودم و اسلام را به عنوان آیین (جاودان) شما پذیرفتم‏.) روایاتی در منابع اهل تسنن با سند صحیح وجود دارد و نشان می‌دهد که این آیه بعد از اتمام خطبه
دوست داشتم سوالی از شما بپرسم.   قبل از اینکه ادامه
مطلب و جواب من به این سوال رو بخونین، خودتون جواب بدید که :
 
شما حاضرید یک سال کابوس ببینید و بعد از یک سال، ثروتی هنگفت به شما
بدهند؟
        


سوالی بود که چند ساعتی ذهنم را با خود همراه کرد. ثروت هنگفت.. پول
یعنی؟ نه. پول اگر چه راهگشاست گاهی اما
احساس استغنا از آن راهگشاتر است.
ثروت اگر آرامش باشد چه؟ آرامش بدون محبوب که آرامش نیست.. پس شرطش
همان است که بهترین چیزی را که می خواهم و محبوب من
                   اللهم احفظ هذ الدعا من شر العین السوء ومن شر الجن والانس
بسم الله الرحمن الرحیم
 
1= اللهم انی اشهدک انک افترضت علی طاعة علی بن ابی طالب و الحسن و الحسین و علی بن
الحسین و محمد بن علی و و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی
و وعلی بن محمد و الحسن بن علی و الحجة القائم صلوات الله علیه و علیهم اجمعین
 
2= قل ادعوا الله او ادعو الرحمان ایا ما تدعو فله الاسماء الحسنی و لا تجهر بصلواتک و لا تخافت بها
و ابتغ بین ذلک
امام مهدی عجل الله فرجه در کلام امام رضا علیه السلام
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
۳۵- حدثنا أحمد بن زیاد بن جعفر الهمدانی رضی الله عنه قال: حدثنا علی بن إبراهیم بن هاشم عن أبیه عن عبد السلام بن صالح الهروی قال سمعت دعبل بن علی الخزاعی یقول لما أنشدت مولای الرضا علیه السلام قصیدتی التی أولها: مدارس آیات خلت من تلاوة * ومنزل وحی مقفر العرصات فلما انتهیت إلى قولی: خروج إمام لا محالة خارج * یقوم على اسم الله والبركات یمیز فینا كل حق وبا
شاهدت الاهواز والمدن المجاورة لها امطار هائلة وشدیدة قبل یومین فدخل الماء فی بیوت بعض المواطنین فقامت رجال تعلموا البصیرة والوفاء من مولاهم ابی الفضل العباس بن علی بن ابی طالب علیهم السلام بمساعدتهم،من طبخ الطعام لهم الی السعی فی اخراج الماء من البیوت و الی تنظیفها وغسلها.
فلاشک ولاریب ان هذا العمل اوقع السرور علی قلب وصی الحسن العسکری الحجة بن الحسن علیهما السلام .
ونطلب من الله ان یبارک فی عملهم هذا ویبارک فی اعمارهم ویزیدهم هدی ورحمة
«همایش بین المللی ماه مستور» با هدف بررسی سیره حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها از نگاهی دیگر برگزار می شود.
این همایش به همت "مؤسسه فرهنگی امید نور مهدی(عج)" و با همکاری مؤسسات دیگر ــ از جمله مجمع جهانی اهل بیت(ع) ــ برپا خواهد گردید. متن فراخوان مقاله همایش بین المللی «ماه مستور» به شرح زیر است:
** فراخوان علمی همایش بین المللی ماه مستور ** (حضرت زهرا سلام الله علیها از نگاهی دیگر) ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
* ه
...عَزیزٌ عَلَیَّ اَنْ اَرَی الْخَلْقَ وَلا تُری، وَلا اَسْمَعُ لَکَ حَسیساً وَلا نَجْوی...
...برای من اینکه مردم را ببینم و تو را نبینم و از تو صدایی و نجوایی نشنوم سخت است...
یَوْمُ النَّیْرُوزِ هُوَ الْیَوْمُ الَّذِی یَظْهَرُ فِیهِ قَائِمُنَا أَهْلَ الْبَیْتِ وَ وُلَاةَ الْأَمْرِ وَ یُظْفِرُهُ اللَّهُ تَعَالَى بِالدَّجَّالِ فَیَصْلِبُهُ عَلَى کُنَاسَةِ الْکُوفَةِ وَ مَا مِنْ یَوْمِ نَیْرُوزٍ إِلَّا وَ نَحْنُ نَتَوَقَّعُ فِیهِ الْفَ
                          بیان فضایل انوار الهی علیهم السلام
پر واضح است که هدف از برگذاری مراسم های مذهبی که بسیار
سفارش شده در مرحله اولس پس از شناخت خدا، آشنایی با انوار الهی است آنان که برگزیده
های الهی هستند و مورد عنایت خدا بودند و. هستند از قدرت های مادی و معنوی ویژه
برخوردارند تا بتوانند مردم را مشتاق حق و حقیقت کنند ا
                       ستایش از ولی عصر امام زمان (عج)



ضرورت وجود انوار الهی علیهم السلام
مسئله راهنمایی بشر در زمانی
٢٣/٢٣. عِدَّةٌ‌ مِنْ‌ أَصْحَابِنَا، عَنْ‌ أَحْمَدَ بْنِ‌ مُحَمَّدٍ مُرْسَلاً، قَالَ‌:
قَالَ‌ أَبُو عَبْدِاللّٰهِ‌ عَلَیْهِ‌السَّلاَمُ‌: «دِعَامَةُ‌ (۱) الْإِنْسَانِ‌ الْعَقْلُ‌، وَ الْعَقْلُ‌ مِنْهُ‌ الْفِطْنَةُ‌ (۲) وَ الْفَهْمُ‌ وَ الْحِفْظُ‍‌ وَ الْعِلْمُ‌، وَ بِالْعَقْلِ‌ یَکْمُلُ‌ (۳)، وَ هُوَ دَلِیلُهُ‌ وَ مُبْصِرُهُ‌ (۴) وَ مِفْتَاحُ‌ أَمْرِهِ‌، فَإِذَا کَانَ‌ تَأْیِیدُ عَقْلِه مِنَ‌ النُّورِ، کَانَ‌ عَالِ
خصوصیات
و اهداف
سابقه طرح مبارک انصار الحجة به یک دهه قبل برمی گردد؛ طرحی
که ابتداءا به منظور ارائه نیمی از دروس سال تحصیلی در تابستان بدون افت کمی ساعات
کلاس و کیفی دروس با هدف کلی کاهش سال های تحصیلی طلاب بزرگوار حوزه علمیه طبق
منویات مقام معظم رهبری شکل گرفت. رشد و بلوغ این طرح در طول یک دهه به آنجا رسید
که هدف از موارد مذکوره به ساختن یک طرز تفکر و پایه ریزی یک سبک جدید آموزشی و
همچنین فرهنگ سازی یک فرهنگ متمدن و مترقی که اصالتی حوزوی دارد
خصوصیات
و اهداف
سابقه طرح مبارک انصار الحجة به یک دهه قبل برمی گردد؛ طرحی
که ابتداءا به منظور ارائه نیمی از دروس سال تحصیلی در تابستان بدون افت کمی ساعات
کلاس و کیفی دروس با هدف کلی کاهش سال های تحصیلی طلاب بزرگوار حوزه علمیه طبق
منویات مقام معظم رهبری شکل گرفت. رشد و بلوغ این طرح در طول یک دهه به آنجا رسید
که هدف از موارد مذکوره به ساختن یک طرز تفکر و پایه ریزی یک سبک جدید آموزشی و
همچنین فرهنگ سازی یک فرهنگ متمدن و مترقی که اصالتی حوزوی دارد
امام مهدی (عج) در روایات
کلیاتی راجع امام مهدی عجل الله تعالی فرجه
بعد از ظهور امام زمان چه اتفاقاتی خواهد افتاد ؟ +روایات
آغاز امامت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه و الشریف) 
محل واقعی زندگی امام زمان (عج) کجاست؟ 
ویژه نامه ولادت امام زمان (عج) 
امام مهدی(عج) و اخبار غیب 
غیبت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه)
مهم ترین شبهات مهدویت
انتظار
احادیث مهدویت
تعیین حدودی زمان ظهور
روایات توقیت
مهدویت
پیروزی امام زمان(عج)
شیخیه
 
مدعیان دروغین
بابیت
بها
بسم الله الرحمن الرحیمأللهم صلی علی محمد وال محمد وعجل فرجهم و أهلک أعدائهم و منکری فضائلهم أجمعین من الان الی لقاء یوم الدین   
یکی دیگر از انحرافاتی که در جریان و مکتب انحرافی منصور هاشمی باید بیان شود اینکه است که منصور هاشمی در کتاب خود اینچنین مینویسد:««بنا بر آنچه از تاریخ ثابت است، پیشوایان اهل بیت، انسانهایی دانا و وارسته بوده اند که در ظاهر با دیگران تفاوتی نداشته اند و مدّعی معجزه و علم به غیب نبوده اند.»
 کتاب بازگشت به اسلام، ص91
تعدادی از القاب و اوصاف امیر المومنین علیه السلام
شهید قاضی نور الله تستری (شوشتری) قدس الله روحه الشریف در بیان القاب و اوصاف امیر المومنین علیه السلام می‌نویسد:
(1) علیّ سید المسلمین‌
(2)» امام المتقین‌
(3)» قائد الغرّ المحجلین‌
(4)» یعسوب المؤمنین‌
(5)» ولیّ المتقین‌
(6)» یعسوب الدین‌
(7)» أمیر المؤمنین «أمیر كل مؤمن»
(8)» سیّد ولد آدم «ما خلا النبیّین»
(9)» خاتم الوصیین‌
(10)» اوّل من یرى رسول اللّه یوم القیامة
(11)» اوّل من یصافح النبی یوم القیا
دهه دوم محرم امسال توفیق شرکت در مجالس عزاداری امام حسین علیه‌السلام را نداشتم.
همین خیابان بغل مسجد وجود داشت و صدای دسته و روضه هم می‌آمد و دلم هوایی می‌شد ولی چون تازه نقل مکان کرده بودم (دوباره وارد تحصیل شدم) و یک مرتبه کلی کار جدید که مدت‌ها بود ازشان دور بودم پیش رویم ردیف شد که باعث شد اولویتم رسیدگی به کارها، خو گرفتن با محیط جدیدم قرار داده شود و خستگی موجب شود حضور در روضه نیابم. آن موقع بود که گفتم خدا رحمت کند پدر کسی را که روضه‌
اعترافات تعدادی از علمای اهل سنت عمری به ولادت و امامت و غیبت امام زمان علیه السلام
اعتراف خنجی اصفهانی یکی از علمای متعصب اهل سنت عمری به امامت و غیبت امام زمان علیه السلام
فضل الله بن روزبهان خنجی اصفهانی شافعی یکی از علمای متعصب اهل سنت عمری و دشمنان تشیع در مورد عقیده‌ی خود پیرامون حضرت مهدی عجل الله فرجه چنین می‌نویسد:
و مختار ما آن است که وجود مهدی در آخر زمان واجب است که بر آن حکم کنند بنا بر احادیث صحیحه که یاد کردیم و واجب است که حکم
پایین کشیدن عمر بن خطاب از منبر رسول خدا صلی الله علیه و آله و رسواسازی او در ملاء عام توسط امام حسین علیه السلام
شیخ طبرسی رضوان الله علیه روایت کرده است:
احتجاج الحسین بن علی علیه‌السلام على عمر بن الخطاب فی الإمامة والخلافة: روی أن عمر بن الخطاب كان یخطب الناس على منبر رسول الله صلى الله علیه وآله فذكر فی خطبته أنه «أَوْلى بِالْمُؤْمِنِینَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ» فقال له الحسین علیه‌السلام من ناحیة المسجد: انزل أیها الكذاب عن منبر أبی رسول
هادی: آخه پدر من ، شما هم به من حق بده... دوست ندارم توی این
سن و توی این سطح تحصیلاتی ام از شما حقوق ماهیانه بگیرم و زندگی مشترک خودم رو
اداره کنم... همش یکسال دیگه ارشدم رو میگیرم... نهایتش یک سال بعد ارشدم هم تکلیف
این پروژه هایی که داریم با استادمون برای اون شرکت دانش بنیان کار میکنیم به یه
سرانجامی میرسه... ما هم از این بلاتکلیفی بیرون میاییم... اونوقت به روی چشم...
میشه اون موقع به ازدواج فکر کرد...

مادر: "کاسه زیتون را از آشپزخانه به روی سفره می آ
#حدیث_مهدوی
حضرت فاطمه زهرا(س)
قال أبی لجابر بن عبد الله الأنصاری إن لی إلیک حاجة فمتى یخف علیک أن أخلو بک فأسألک عنها فقال له جابر أی الأوقات أحببته فخلا به فی بعض الأیام فقال له یا جابر أخبرنی عن اللوح الذی رأیته فی ید أمی فاطمة بنت رسول الله ص و ما أخبرتک به أمی إنه فی ذلک اللوح مکتوب فقال جابر أشهد بالله أنی دخلت على أمک فاطمة ع فی حیاة رسول الله ص فهنیتها بولادة الحسین فرأیت فی یدیها لوحا أخضر ظننت أنه من زمرد و رأیت فیه کتابا أبیض شبه لون
به گزارش خبرگزاری «حوزه»، هفتم ذی الحجة الحرام، سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) است که حوزه نیوز در قالب «خوشه ای از شجره طیبه معصوم» بخشی از نقش این امام همام در تبیین معارف الهی را به قلم حجت الاسلام عبّاس جعفری فراهانی تقدیم حضور شما می کند.
اشاره
ضمن عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت سال روز شهادت این امام مظلوم (ع)، به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، مراجع عظام تقلید و همه شیعیان و علاقه مندان آن حضرت، در این نوشتار کوتاه، نگاهی اجمالی
به گزارش خبرگزاری «حوزه»، هفتم ذی الحجة الحرام، سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) است که حوزه نیوز در قالب «خوشه ای از شجره طیبه معصوم» بخشی از نقش این امام همام در تبیین معارف الهی را به قلم حجت الاسلام عبّاس جعفری فراهانی تقدیم حضور شما می کند.
اشاره
ضمن عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت سال روز شهادت این امام مظلوم (ع)، به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، مراجع عظام تقلید و همه شیعیان و علاقه مندان آن حضرت، در این نوشتار کوتاه، نگاهی اجمالی
 
از اسید بن صفوان، یکی از صحابه رسول خدا (ص)، گوید: چون روزی رسید که امیر المؤمنین (ع) وفات کرد، گریه، شهر را به لرزه 
درآورد و مردم چون روزی که پیغمبر (ص) وفات کرده بود در هراس افتادند، مردی گریان و شتابان و إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ گویان آمد و می گفت: امروز خلافت نبوت بریده شد تا بر در خانه ای که امیر المؤمنین (ع) در آن بود ایستاد و گفت:
ای ابو الحسن، خدایت رحمت کند، تو در اسلام بر این مردم پیش تر و در ایمان از آنها خالص تر و در
غدیر در قرآن
الیوم کملت لکم دینکم  و اتممت علیکم نعمتى  و رضیت لکم الاسلام دینا . ( مائده : .3 )
روز غدیر خم دین شما را به حد کمال رساندم و نعمتم را بر شما تمام کردم و اسلام را بعنوان دین براى شما پسندیدم .

» جایگاه عید غدیر در مکتب


1ـ عید خلافت و ولایت
 روى زیاد بن محمد قال :
دخلت على ابى عبد الله (ع) فقلت :
للمسلمین عید غیر یوم الجمعة والفطر والاضحى ؟
 قال : نعم ، الیوم الذى نصب فیه رسول الله (ص) امیرالمؤمنین (ع) . مصباح المتهجد : .736
 زیاد بن محمد

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

•.¸¸.•*´گـــذر زنــدگی`*•.¸¸.•